Tuesday 25 September 2012

TeN gOoD QuaLiTIeS In MySeLF


Ha ari ney, aku nk cte sal good qualities dalam diri aku, mmng agak plik bnyinya sebb nk cte yg baik2 ja sal diri kita, msti org kta persan kn..tp apa2 pon ney untuk asgmnt mgt aku J..Ok ney senarai untuk good qualities yg ada kt diri aku:
ü  Aku ney payah kit nk mrah, mmng payh la kdng2  smpi org pijak kpla plk rsa tpi apa2 pon sabr  2 penting kn..
ü   Aku ney jns yg xsuka sushkn mak n ayh aku, lebih2 lg law sal duit..mmng aku xsmpi hti nk mintk,yalah ayh aku keja besa ja adk brdik stdy ada g sbb 2 msa time pas spm n cuti sem aku msti keja sbb nk cari duit poket sndri walaupon aku taw ayh aku akn bg duit blnja xyah keja pon xpa..tp apa2 pon aku lg suka cari duit ngn usha sndri bukn ngn meminta kt org walaupon kt mak n ayh sndri.
ü  Mmng aku ney jns yg pendiam sgt tp law xbesa ngn seseorng 2 ja, tp law dh lma knal kot xlrt nk sembng plk,J
ü  Aku mmng jens  sygkn  haiwn terutma kucing la..mmng aku akn jga dengn teliti,smua lengkp aku sediakn.
ü  Selain 2, aku xska tgk kwn2 aku dalm kesushn.law da yg mampu aku akn tolong xkish dr segi wang ataw dr segi tenaga kn, tnpa kwn2 spa la kita xrugi pon tolong kwn2.
ü  Boleh dikatakn kategori rajin jugak la aku ney..sbb aku jns yg xleh tgk law dlm blik da bnda yg bleh sakitkn mta memndng..tp xla rajin sgt nk kems  kn smua brng  tp barng2 aku insyallah aku akn jaga n kemskn.
ü  Stu prinsip yg aku pegang ialah hormat pda org lebih tua dr kita..mmng hati aku akn lembut law tgk muka org2 yg dh tua rsa sayu hti tmbh2 law yg jns ank2 xambk pduli mmng kasihan sgt.
ü  Aku ney jenis yg hati berani jugak la, law da sesuatu bnda yg family aku xberapa nk bg wt sbb tkt aku cedera ka apa ka 2 yg aku nk wt sgt sbb nk buktikn kt family aku yg aku dh leh berdikari n bukn budak2  lg yg mreka prlu risau lebih2 kn..
ü  Aku mmng xsuka nk gdh2 ngn sesiapa pon..law da bnda yg aku xpuas hti pon aku akn diamkn sbb tkt law tgur nnti da yg jnis xleh nk tima n mula la nk masamkan muka.
ü  Ok last sekali, aku ney jns yg simple sja..

No comments:

Post a Comment